Home Boeken

Boeken

Vele kookboeken en boeken over gezondheid staan inmiddels bij mij in de kast. Je zou me een verzamelaar van recepten en informatie over gezonde voeding kunnen noemen!
Om mijn liefde voor kookboeken met je te delen en je te laten zien wat voor moois, lekkers en gezonds er allemaal in boekvorm te krijgen is, heb ik hieronder een opsomming gemaakt. Veel lees- en smulplezier!

VECHTEN MET GERECHTEN
Voor mij was dit het eerste boek dat ik aanschafte toen ik ontdekte dat ik candida had. Dit boek staat boordevol informatie over candida en over wat je er tegen kunt doen.

Pluspunten:
Overzichtelijk, veel uitleg, lekkere recepten.
Minpunten:
De bereidingstijd van veel recepten is wat langer dan ik had gehoopt. Ook moet je soms wat extra moeite doen om aan de juiste ingrediënten te komen. Daar staat natuurlijk tegenover dat je wel een heel gezonde en candidabestrijdende maaltijd maakt!

OERGONDISCH GENIETEN
Dit boek is een uitkomst voor mensen die het candidadieet volgen, hypoglycemie in de hand willen houden of gewoon puur natuur willen eten. Verwacht recepten met veel groenten, fruit, noten, zaden, ei, vis en vlees. Suiker kom je in dit boek niet tegen!

Pluspunten:
– Alle recepten op natuurlijke basis met herkenbare ingrediënten.
– Makkelijk te maken.
– Snel te bereiden.
Minpunten:
Of het een echt minpunt is weet ik niet, maar de fotografie nodigt soms niet echt uit om het recept te maken. Maar laat je hier niet door misleiden en ga gewoon voor een lekkere, gezonde maaltijd!

GRIP OP KOOLHYDRATEN
Inmiddels heb je Grip Op Koolhydraten 1 en Grip Op Koolhydraten 2. Twee hele fijne boeken die je zeker eens moet bekijken! De titel zegt het al, weinig koolhydraten dus over het algemeen ook weinig suiker!

Pluspunten:
– Heel veel recepten.
– Verrassende smaken (ook recepten waarvan je denkt, gaat dit lekker worden? Het antwoord is ja!).
– Herkenbare ingrediënten.
Minpunten:
Ik mis soms wat extra smaakmakers en kijk dus zelf hoe ik de smaak nog kan verbeteren.

BROODBUIK KOOKBOEK
Wat mij betreft hét boek dat je moet hebben als je glutenvrij en tarwevrij wilt eten! Eigenlijk is het voor iedereen goed om eens een periode glutenvrij en tarwevrij te eten en te voelen wat dat doet met je buik.
Pluspunten:
– Meer dan 200 recepten dus genoeg keus!
Minpunten:
– Je moet de nodige, soms ‘nieuwe’ ingrediënten aanschaffen om je deze leefstijl eigen te maken. Maar weet je, als je aan het candidadieet begint dan zijn ingrediënten zoals amandelmeel, blond lijnzaad en kokosolie je niet vreemd meer! 😉

POWERFOOD
Rens Kroes staat bekend om haar gebruik van natuurlijke ingrediënten. Hardcore suiker kom je in haar recepten niet tegen!

Pluspunten:
Smaakvolle recepten waarvan je weet dat ze gezond voor je zijn!
Minpunten:
Enige minpunt dat ik kan bedenken is dat haar zoete recepten niet geschikt zijn voor het candidadieet. Dit komt omdat ze daar o.a. vaak dadels voor gebruikt. Desalnietemin is het boek een aanrader voor ontbijt, lunch en avondgerechten!

Liever een recept van deze website?

Wil je aan de slag met een recept van deze website? Kijk dan bij de categorieën wat er allemaal te maken is!

Leave a Comment

4 + achttien =